سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

امام مهدی علیه السلام

[ و فرمود : ] اگر بدین شمشیرم بر بینى مرد با ایمان زنم که مرا دشمن گیرد ، نگیرد ، و اگر همه جهان را بر منافق ریزم تا مرا دوست دارد ، نپذیرد ، و این از آن است که قضا جارى گشت و بر زبان پیامبر امّى گذشت که فرمود : اى على مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق دوستى تو نپذیرد . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

76992

بازدیدهای امروز :

17

بازدیدهای دیروز :

12


درباره من


لوگوی من

امام مهدی علیه السلام


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان



 لینک دوستان

نظام ظهور


اشتراک

 


نوشته های قبلی

زمستان 1386


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

ب. ر. م. تاریخ چهارشنبه 86/11/3 ساعت 4:9 عصر

دوشنبه 10 دی 1386
میرزا اسماعیل دولابی یکی از کشاورزان واصل است. الگویی بسیار خوب برای رهروان مسیر تکامل و سلوک الی الله  است . ایشان با توجه به اینکه شغلشان کشاورزی بوده است ، به مقامی رسیدند که برخی از علمای حوضه علمیه قم برای رسیدن به محضر ایشان به حضرت ولی عصر توسل میکردند.
حقیر از یکی از علمای بزرگ که ایشان هم شاگرد میرزا بودند شنیدم که فرمودند "هفته ای نبود که میرزا خدمت حضرت صاحب الزمان نرسد"
شخصیتهای بزرگی چون شیخ جعفر آقا مجتهدی ، شیخ عبدالقائم شوشتری و ... از محضر این بزرگ استفاده بردند.
مطالب از کتاب مصباح الهدی انتخاب شده است:

 

 

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

نه انتظـــــــار ما طوری است که آنها پهلوی ما بیایند ، و نه حرکت ما جوری است که به آن طرف برویم و آنها را ببینیم .

اگر به راستی منتظــــــــری ، چرا لاغــــــر و خانه نشیـــــن نشده ای ؟ !

به محض اینکه حقیقتاً منتظر بشوی او رسیده است . آیا خوب است آدم این قدر بی رگ باشد ؟ یک دوستت یک ساعت دیر از سفر بیاید این همه تقلّا می کنی .

اگــــــــــــــــر انتظـــــــــــار داری ، آثـــــــــــارش کــــــــــــو ؟ !

 اگر انتظــار داری باید غـــــــم دنیا برود ، حتی اگر خود امـــــــــام هم آمد با او دعوا نکنی و هی نگویی عَجَـــــــــل . البته طلب تعجیل ظهــــــــــور ، برای افراد مبتدی خوب است ، ولی بالاتر از آن هم هست . آن وقتی است که از تقلّای خودت مأیوس شدی و در خانه ات نشستی و چشم و گوش به در ماندی . از آن بالاتر وقتی است که منتظـــــــر در هم نیستی و از آن هم مأیوس شدی . چنین فردی خود حضرت ولیعصـــــــــــــر ( عجّل الله تعالی فرجه ) پهلویش نشسته اند و همه ملائکـــــــه نگاهش می کنند . کسی که می تواند خدمت حضـــــــــرت برسد ولی معرفت حضرت چنان همه وجودش را پر کرده است که می تواند طاقت بیاورد و خدمت ایشان نرود ، چنین کسی به حضــــــرت « علیه السلام » راه دارد . او می بیند که دلش که تا دیروز غنچـــــــــه بود ، در خودش فرو رفته و بسته و گریان ، ولی امروز باز و شکفتـــــــه شده و عطـــــــــــــر آن همه وجودش را گرفته است . از اینجا می فهمـــد که آقــــــا تشریف آورده اند .

ما مثل بچّه ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می کنند . بچّه جلب ویترین مغازه ها می شود و دست پدر را رها می کند و در بازار گم می شود و وقتی متوجّه می شود که دیگر پدر را نمی بیند ، گمان می کند پدرش گم شده است ، در حالی که در واقع خودش گم شده است . انبیاء و اولیاء پدران خلقند و دست خلایق را می گیرند تا آنها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند . غالب خلایق جلب متاعهای دنیا شده اند و دست پدر را رها کرده و در بازار دنیا گم شده اند . امام زمــــان ( ع ) گم و غائب نشده است ، ما گم و محجـــوب گشته ایم .

 




 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com